Motywacja dla sprzedawców.

0
32
Motywacja dla sprzedawców.

Zarządzenie zespołem, którego głównym celem jest zapewnienie sprzedaży, to bardzo ciężki kawałek chleba. To nie tylko wyznaczanie kolejnych targetów, czyli planów sprzedażowych, ale przede wszystkim podejście psychologiczne do pracowników, dzięki którym można zapewnić sprzedaż na naprawdę wysokim poziomie. Menadżer czy też kierownik, który ma pod sobą zespół pracowników, skupiających się przede wszystkim na handlu, musi zadbać o to, by czuli się oni pewni w swojej pracy, a przy tym byli odpowiednio motywowani do podnoszenia swoich efektów i personalnej satysfakcji.

Rywalizacja między pracownikami

W dużych zespołach sprzedażowych, bardzo często pojawia się problem rywalizacji, wyścigu szczurów. Jest to naturalny aspekt, który prędzej czy później pojawi się w niemal każdym zespole pracowników. Rywalizacja może być jednak całkowicie zdrowa i dawać bodźce do większego starania się o swoje plany sprzedażowe. Nagrody dla najlepszego pracownika czy też premie mogą być dobrym zabiegiem, który dodatkowo zmotywuje zespół do tego, by osiągać jak najwyższe wyniki.

Warto również zaznaczyć, czy pracownicy działali na wspólny, wcześniej określony cel. Dzięki temu nie pojawią się żadne elementy niezdrowej rywalizacji, która może wprowadzać bardzo złą atmosferę w czasie pracy.

Zaufanie w pracy

Niezwykle ważnym elementem dobrej motywacji wobec pracowników z zespołów sprzedażowych jest nie ignorowanie ich potrzeb i problemów. Zbudowanie zaufania między pracownikiem a kierownikiem jest tutaj kluczowym elementem udanej współpracy. Pracownik zawsze powinien czuć wsparcie nie tylko na polu merytorycznym, dotyczącym wykonywania swoich obowiązków, ale również psychologicznym- czyli wtedy kiedy pojawiają się jakieś problemy czy przeszkody, również te w życiu osobistym, które należy przyjąć z pełną akceptacją. Zbudowanie takiego zaufania jest też niezwykle istotne w przypadku nowozatrudnionych pracowników. Jeśli na wstępnie pracownik otrzyma pełne wsparcie, znacznie sprawniej będzie wykonywał swoje zawodowe obowiązki.

Dobre pobudzanie do działania zespołu sprzedażowego to również uczciwa ocena pracy poszczególnych pracowników. Nie należy nikogo deprecjonować, ani przesadnie faworyzować, bo to może prowadzić do niezdrowego podejścia do pracy. Trzeba również rzetelnie podchodzić do wszystkich tłumaczeń czy wymówek handlowców, ponieważ brak wyników nie zawsze wynika z ich lenistwa czy nieodpowiedniego podejścia, a z uwarunkowań jakie pojawiają się na danym rynku lub wśród ściśle konkurencyjnych podmiotów gospodarczych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here